Maurice Lacroix event i Oslo

Ny satsing på å møte kundene fra den sveitsiske klokkeprodusenten


Skrevet av Gunnhild Bjørnsti foto Optura


-Nye kolleksjoner fra Maurice Lacroix ble presentert, som Aikon Mercury, og limited edition Full Black Skeleton.


Alt er i endring, også hvordan klokkemerker markedsfører seg. Sveitsiske Maurice Lacroix valgte bort Basel messen i år, og drar heller rundt for å besøke ulike markeder. Ideen er å møte kunder og klokkeinteresserte direkte. Vise og forklare nye modeller, og fortelle om merkets historie for den som ønsker. Alt i en uformell setting hvor klokkene ligger fremme til å studeres og prøves.

Den 20. mai kom Stéphane Waser, managing director fra Maurice Lacroix med kollega og internasjonal salgsmanager Pierre Leibundtgut til Oslo. Location var Åpen Scene, toppetasjen i Torggata Bad, et kult og trendy sted som passet perfekt for de vel 70 fremmøtte fra bransje, presse, kunder og klokkeinteresserte.

–Vi har valgt et todelt arrangement for å ta vare på alle, forteller Ingunn Rønningen Boge, Markedssjef hos Optura.

Hun hadde med seg fem kollegaer og presentasjonen av nyheter og dekorasjon av lokalet startet allerede klokken 8 på morgenen. Det ble satset helhjertet på at Maurice Lacroix skulle fremstå som et spennende og helproft merke.


Her sitter vår egen Gunnhild Bjørnsti med Stéphane Waser Managing Director av Maurice Lacroix


Første del av kvelden var viet til presse og kontakter fra kl 17, fra kl 19 var det åpent hus for alle klokkeentusiaster. Ambassadørene Yosef Wolde-Mariam (musiker i Madcon og mentor i The Voice) og Adil Dyani (proffskater) minglet med gjestene. Alle koste seg med god mat og drikke, mens de beundret klokkene fra alle vinkler.


Stéphane Waser Managing Director av Maurice Lacroix, Adil Luigi Dyani Professional Skateboarder, Pierre Leibundgut International Sales Manager Maurice Lacroix

Stéphane Waser med Yosef Wolde-Mariam som er ambassadør for Maurice Lacroix.


–Vi er glad for at så mange har tatt veien hit for å se årets nyheter fra Maurice Lacroix, et merke som har satset iherdig på spennende modeller og kreativ markedsføring. Maurice Lacroix satser på roadshows i år, og vi er glad for at Oslo er med. De drar videre til Stockholm denne uken.


God steming!


Maurice Lacroix har opplevd et oppsving i interesse og popularitet, spesielt blant yngre klokkeinteresserte. Merket er kjent for å ha god kvalitet og gi «value for money».

–Nyhetslanseringer skjer via sosiale medier og nå søndag 26. mai starter vi Time Code – en app alle kan laste ned og delta i en konkurranse om å vinne en flott klokke. Time Code et prosjekt vi har vært med å utvikle.

Ingunn forteller at de har funnet frem til lokale steder i Oslo og at deltagerne skal vinne tid i konkurransen ved å finne ulike steder og utføre oppgaver.


–Timecode  årets digitale kampanje fra Maurice Lacroix. Kjøres i gang i Oslo 26.mai forteller Ingunn Rønningen, markedssjef hos Optura, under gårsdagens event!


Time Code har allerede blitt lansert i London, til stor suksess.

–Vi har fornyet merket og tenkt nytt vedrørende markedsføring. Målgruppen er mellom 20-45 år og vi benytter oss av sosiale medier, forklarer Stéphane Waser, og fortsetter:

–Time Code startet denne uken i London, og vi har 10 markeder som skal delta. Hver 2. uke i et nytt land.

Han påpeker at digital markedsføring var utenkelig for 5 år siden. Men nå i kombinasjon med events har de funnet en form som fungerer for Maurice Lacroix.

–Jeg var med å starte opp markedsføringen av merket, fra 2008, og har vært med på en spennende utvikling, avrunder Wasser før han går rundt og prater med gjestene. Han er veldig fornøyd med å kunne møte klokkeinteresserte i Oslo, og skal videre til andre byer som Stockholm, Munchen, Genève og Madrid. Det var en riktig avgjørelse å droppe Basel messen og satse på events. Mingling og kontakter er fortsatt viktig, selv om mye skjer på nett.



Publisert 21.05.2019

Instagram

Basic.no